Liquor License. Sept.’09

Na een boekvol formulieren, tekeningen, verklaringen, aanvullingen, handtekeningen, correcties, en decepties hebben we onze Liquor License binnen. Weliswaar een Interim license en nog maar 30 dgn geldig maar we schenken. Ongeveer 12 uur voor ons eerste feestje waar we beloofd hadden om een goede wijn te schenken, bier van een der deelnemers (directeur van een brewery) en 'n shot van wat sterkers kwam 't verlossende mailtje met 'n scan van de geschreven vergunning. 

LiquorNa 2 uur 's nachts wordt er niet meer geschonken, na 3 uur is 't afzakkertje voor 't personeel afgelopen en schaars geklede dames zijn niet toegestaan als er drank in de buurt is. Dus dat drinken we eerst op.

't Laatste rondje net voor sluitings tijd en dat soort grapjes.

We hebben op verzoek van de aandeelhouders er maar een glaasje op gedronken. 

Andere zaken nopen weer tot nuchterheid. Ik heb m'n rijbewijs theorie gehaald. Ik was er dermate nerveus van dat ik zolang geleerd heb dat 't zero mistakes waren. Mulitple choices examen.  Erg overdone dus. Maar goed ik hou de meiden ook voor dat het om economische redenen praktisch is om je maar een keer voor iets in te spannen.  Eind v/d maand de praktische test. Riny heeft beide al binnen. Een voor een was de strategie dan kan er altijd eentje rijden. Nu komen we niet elke dag de poort uit maar je moet toch regelmatig naar Hinton voor inkopen. Ik mag nu rijden als een learner, dus met iemand ernaast. Maar ja niemand geloofd dat zo'n oude vent geen rijbewijs heeft dus ik knal maar door (op eigen terrein haha).

Als de drivers license voor de auto binnen is wil ik er de motor gelijk achteraan doen. Dan kan "'t Olde Viefde" rustig komen volgend jaar voor een Harley ritje van enkele dagen.

Hd

Vorige week nog een pittige storm gehad. Ik was met Bryan aan 't hiken met een groepje 'n uurtje hier vandaan. Daar troffen we een geweldig onweer terwijl we net de berg afwaren. Nadien nog een uur in het onweer gelopen tot we weer bij de bus terug waren. Volledig buiten tel. bereik natuurlijk.

Fallen_trees2

Riny zat er alleen mee op Blue Lake. Om haar heen knapten de bomen als lucifers houtjes om. Allemaal gelukkig naast de gebouwen. Dus voorlopig brandhout genoeg.

Fallen_trees

Onze houtopslag ligt vol. Ik moet nog wel afkorten en kloven.

Wood

Maar dat gaat lekker met dat apparaat. We hebben namelijk een kloofmachine gekocht.

Splitter

Die dikke blokken van een halve meter zijn met een bijl nauwelijks door te krijgen. Deze 20 tons machine knijpt ze lustig in tweeen. 'n 5 pk Honda motor erop en je hoort 'm nauwelijks.

$1700 verder natuurlijk. Maar met minstens 3 houtkachels op het terrein moet je wel voorraad hebben en tijd is ook geld.

Het stapeltje achter de machine in een klein half uurtje in m'n eentje.

Bryan gaat  3 weken naar Europa vanaf a.s. zondag 20e. Hij zal vele Nederlandse kennissen langsgaan en natuurlijk Maudi in France (Lyon). Hij wil ook nog naar Zweden 't land van een van z'n voorvaderen, maar dat zal wel teveel van het goede zijn.  We hebben hem aan alle kanten gewaarschuwd dat Nederland geen Canada is. De fiets op slot, motor zeker, niet op de autoweg gaan fietsen, 'n biertje is een half glas, 'n euro is 2 dollar, Grolsch is echt bier in Grolle, maar vriendschap is vriendschap.

Verder blijft het aanlopen hier. Dagelijks bellen mensen voor accomodatie, activiteiten of anderszins. Dat geeft hoop voor de toekomst. Als er mensen zijn zijn we er erg druk mee. Vroeg eruit en laat weer thuis. Dat komt omdat we alles zelf nog doen. Als de drukte verdubbeld of tripled dan kun je er (goeie) mensen voor laten komen. De van Klaverens helpen ons geweldig met van alles en nogwat, ons koks (Leif) en ook Julie (herstel) doen het geweldig.  We hebben een electrican Murdoch die vele kleine klusjes doet, de huishoudhulp Christina weet echt van aanpakken. Dus langzamerhand de goede mensen om ons heen. Dat geeft een goed gevoel.

En  nu raps naar bed 23:15 uur. Welterusten!

Leo

 

4 gedachten over “Liquor License. Sept.’09”

  1. Volgend mij leerde je ons altijd dat hogere cijfers dan een 6 betekende dat we in sociaal opzicht tekort geschoten waren door al het gestudeer :p nerdje!

  2. Hallo Leo en Riny
    Proficiat met jullie drankvergunning. Grolsch wordt natuurlijk het huisbiertje ?
    Is jullie huis en de garage al bedekt met nieuwe shingels ? Zo ja wie heeft dit gedaan.
    Doe Julie de groeten van mij.
    Het is fijn om te horen dat de loop er in zit bij Blue Lake Centre. Zijn jullie al voorbereid op de lange winter.(Hoe komt Jan Splinter door de winter)
    De groeten van Tonnie N.

  3. Hallo Leo en Riny,

    Ik volg jullie weblog al een tijdje en nu wordt het tijd dat ik eens iets van me laat horen.
    Ben blij dat jullie de boel daar aan het draaien hebben.
    Gefeliciteerd met de liquor licence.
    Als ik een keer langs kom dan heb ik in ieder geval geen drankprobleem.
    Als ik de foto’s zie dan komen de herinneringen van 2007 weer boven.
    Veel succes verder en tot horens.

    Cheers,
    Andrxc3xa9 Startman

Geef een reactie

