Winterslapen 3 dec 2009

Nadat de Alberta-winter even op zich liet wachten begint het nu een beetje vorm te krijgen. Let wel we zitten hier op dezelfde NB (Noorder Breedte) als Groningen maar wel op 1.180 meter hoogte. Op die hoogte wordt het zelfs nu in Zwitserland frisser. Na zo nu en dan een nachtvorstje daalde het kwik gisternacht tot -23C. Overdag -10C.   Afgelopen nacht verwachtten we een nieuw laagte record voor ons maar het bleef op -15C o.i.d. steken.

Ik wil de weergoden anderzijds niet uitdagen. Zaterdag wordt -26C voorspeld. En dat is geen bijzonderheid. We hebben dan wel een feestje in Hinton.  ’n Wintersurvival pakket klaar leggen in de auto. ’t Wordt immer lastig als je blijft steken onderweg.

 

Snowplow

Eergister wel wat sneeuw (ca 10cm) dus wel ruimen daar zijn we dan ca 3 uur mee bezig. Ook al is het niet veel je moet het wel afdoende aan de kant doen. Als het daarna gaat het vriezen wordt het knetterhard. Na ’n volgende sneeuw bui krijg je er geen beweging meer in. Dus netjes wegwerken.

Bryan is met het 2e Outhouse (toilet in ’t bos) bezig. Een houten huisje met een M/V compartiment, toegankelijk voor wheelchairs, en een 4,5  m3 tank eronder. (elk jaar leegpompen). Dit ter vervanging van de 2 bestaande, out of date, zijnde voorzieningen.

Bryan had onder de eerste 2 glijders gemaakt, welke, als er sneeuw zou liggen konden dienen als slee. Z’n truck ervoor en rijden maar. Na de opmerking dat ’t outhouse de truck wel eens zou kunnen inhalen als ’t geheel van de bult af zou gaan begon hij toch wat over het vervolg na te denken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Toen ik gistermiddag bij de bouwplaats kwam zag ik z’n truck niet staan. Na even denken zag ik ’t outhouse ook niet meer. Ik denk verrek hij heeft ‘m in z’n eentje naar beneden gegleden. Maar nee hoor: op de grote parkeerplaats achter de Wildhay was hij aan het proefrijden en glijden. Ging goed dus. Maar nog niet naar beneden.

Dat volgt eerdaags.

 

Bryan let ook op de details. Ontluchting, belichting. Muggengaas.

Vrijdag 4 dec komt de graafmachine om de tanks in te graven. Ook al is de grond bevroren schijnt dat wel te lukken. De bodem zit zowiezo vol rotsen dus die machine zal niet voor een beetje vorst wijken.

Wij ook niet. De outhouses zijn tot op heden bij een gemiddelde temperatuur van -10C gemaakt. ’s Morgens als het 15 graden heeft gevroren is het eerst even fris maar het went snel. Je moet je er ook een beeje op kleden natuurlijk.

Nadat we ons huisje hebben betrokken (begin juli) hebben we als bed een kingsize matras gekocht en ondervuld met enkele andere eenspersoons matrassen. Dus het werd ook tijd voor een echt bed.

Van ochtend -15C met een zonnetje dus ik denk ik zaag, boor en spijker maar even een bed in elkaar vandaag. ’n Mooie werkplek naast Bryan’s stekje, Een paar balkjes gekocht en 2 multiplex platen en wat afvalstukken van de outhouse. Zo nu en dan Bryan een handje helpen als hij weer een wandje moest opzetten. Wat denk- en zaagwerk en tegen 3 uur vanmiddag kon ik naar binnen om het bouwwerk in elkaar te zetten.

Rond zessen was het geheel klaar. Schilderen hoeft niet, het is mooi blank berken multiplex. Veel gaten in de bodem voor ventilatie van de matras.

Wat zal dat slapen, ik kan niet wachten om naar bed te gaan…….

Verder bezig met voorbereidende bookingen voor volgend jaar. Er dienen zich veel weddings aan. Maar ook voor februari al wel reserveringen voor vergaderingen enzo.  Daarnaast kijken we ook naar gerichtere campagnes. Het komt niet vanzelf natuurlijk.

Groetjes Leo

3 gedachten over “Winterslapen 3 dec 2009”

  1. Dat lijkt me heel gepast. Gaat ie tot -25C?
    Ik wil nog een keer onder de blote hemel slapen bij die temperatuur samen met Riny aan Cache Lake hier. Mijn (slaap)zak voldoet!
    Dus wat let jullie?
    Grrrr Leo

  2. Sebas, die beer is fantastisch! waar ben je die tegen gekomen? ik wil die ook hebben 😀
    het is me wat met die kou daar, ben benieuwd hoe koud het in zweden gaat worden als we dr zijn, gaan ook naar lapland dus daar kan ik ook wel zon warm slaapzakje gebruiken denk ik! Gelukkig klinken jullie tot nu toe nog positief over de kou! Hoop dat dat zo blijft.. hoewel het sneeuwruimen wel zal gaan vervelen na een paar weken. En het bed ziet er mooi uit! Dikke kus

Geef een reactie

