Uitdagen op Thursday Okt 14th.’10

45 min zegt Maarten over het 8 km ATB te lopen. Ik denk ik fiets 50 min dat kan toch niet waar zijn en begin te protesteren. Oftewel te vertellen dat ik 't toch zeker sneller met de ATB moet kunnen dan hij hardlopend. Alhoewel hij wandelend met rugzak z'n mannetje wel staat (Skyline trail (45km) in 'n dag) heb ik hardlopend nog geen al te hoge pet van hem op. Onmiddelijk kwam het antwoord: 4 uur vanmiddag start: direct voor jouw huis. Johan P. had een tijd gezet van 27':45".  Daar verwachtte ik niet helemaal aan te komen. Ook de looptijden van Marcel of Paul leken me niet haalbaar.

Kon nog net voor vieren de fietsbroek aankrijgen en stapte kompleet koud op de pedalen. Kwam nog bij dat Jasper in een verblindend flitsend broekje op Ruurd z'n ATB ook mee zou fietsen. Riny zat met Martine op Skype en zij kon zodoende middels de video camera deze flitsende start ook meemaken. Idd hilaritiet in Grun. Maarten vertelde tijdens de eerste meters nog dat hij altijd voor m'n huis startte omdat hij dan direct linksaf 't smalle bochtige en fietsend technisch veeleisende pad kon kiezen en voorsprong kon pakken. Ik stuurde direct Jasper vooruit 't bos in en volgde zelf. Zodoende toch al 20-30 meter voorsprong pakkend en een tik uit te delen. Zo die zat en de toon was gezet. Nog voordat we 300 meter verder weer op de gravel road kwamen was Maarten alweer gepasseerd. Maar voorbij de Powder Creek Lodge had ik hem weer te pakken. Zo werd hij gedwongen tot een bliksem start hetgeen voor een diesel niet goed is. Probleem is dat ik een diesel ben en ook veel te hard ging. Voor de Beaver Lodge had hij mij weer te pakken met een uiterst irritant schouder klopje dat mij m'n te hoge starttempo even deed vergeten.  Op de ski hellinkjes kon ik inlopen wel vergeten dus zocht ik een steady estate tempo. Op het pad naar de bunkhouses was ik 'm eigenlijk weer enigszins bij en hijgde irritant zwaar ademend in z'n nek. Ik wachtte met passeren tot bij de bunkhouses. Door de harde ondergrond kon ik daar in een demotiverende snelheid passeren, uiteraard verbeten en zonder een woord te zeggen. Alhoewel m'n benen verzuurden, en ik lucht te kort kwam, gestaag doorgegaan. Langs de Highway nog even tempo maken want ik had al het idee van wat terugval bij Maarten en dus een groeiende  voorsprong. Ik wilde langs de Highway weg zijn voordat hij aan dat rechte stuk begon en mogelijk nog weer moraal zou krijgen. Dat lukte wonderwel. Nog even rechtsaf over de fietsbult, parkeerplaats en een laatste helling waarna nog een paar meter op de gravel road. Totaal buiten adem arriveerde ik bij huis en drukte met de laatste krachten direct de stopwatch in. 2': 20" verschil geklokt toen Maarten ook buiten zinnen arriveerde en 10 min moest herstellen. Dat pakken ze me niet meer af, ook al zijn de wapens niet vergelijkbaar…….Ook Jasper volgde in z'n spoor en flitsende broekje. Warempel bespeurde ik enkele zweet druppels op z'n voorhoofd, dus hij had zich bovenmatig ingespannen. Resumerend door Maarten voor mij 40 min geklokt want de tijd had ik niet opgenomen. Nog een half uur uitgehoest als gevolg van een afnemende verkoudheid en daarna heerlijk de sauna in met z'n 3-en en de race geanalyseerd.  Het was duidelijk: wederzijds veel te hard begonnen.  Maarten en Jasper hadden tussentijds, de bouldering nog even beoefend terwijl de sauna warm werd en ik koud.

Martine, nog steeds online op Skype, genoot hoorbaar in Grun.

Natuurlijk zijn er 3 visies op deze  race. Daarom afgesproken dat we vanavond om 10 uur exadt de ervaringen, ieder op z'n eigen weblog, zouden publiceren.

Van Maarten: Maarten's web-log

Van Jasper:  Waar zit ie nou?

Toch ff lekker bezig geweest en 3 records gebroken.

Waarvan acte….

Leo

  

Geef een reactie

