Trainingen, ATB, Survival. Nov.’09

M’n knietje is op deze plek niet veel besproken, daar valt medische gezien wellicht veel over te zeggen, maar in de dagelijkse praktijk is het hier in westelijk Canada een lastig onderwerp. Feit is wel dat ik wel weer enthousiast wordt als de N8-run en Midwinterrun weer vervolgd worden. Misschien nog enthousiaster als ik lees dat er een “Slütterrun2009” wordt georganiseerd door Gerard Weernink en Wim Hogemans. Niet zozeer de naamgeving alswel een Adventure Race in een soortgelijke opzet als ons team reeds ca 20 keer hebben georganiseerd.

Over enkele dagen, de 28e, weten we hoe die run welke Gerard en Wim hebben georganiseerd is verlopen. Ik heb wat inzage gehad in de te behandelen materie en weet dus dat het ’n pittige dag wordt. Veel meer wil ik er nog niet over zeggen. Ik wil wel alle deelnemers heel veel succes toewensen. Het is gewoon een machtig mooi parcours. Omdat ik enthousiast wordt heb ik me ingeschreven voor de Midwinterrun samen met m’n onafscheidelijke maatje Henk. Henk is het loopwonder uit Barchem dus ik moet wel weer aan het (hard) lopen. Iets wat me lastig afgaat.

Boomstamloop2_leo_2

Maar er moet toch getraind worden. Zo nu en dan met boomstam, maar ook zonder (op de fiets) en aan het touw. Op 10 januari staat de “Strijd tegen de elementen” weer voor de deur. De laatste jaren pep ik een aantal lieden van de Wildernis Guide opleiding op om deel te nemen. ’t Zijn doorzetters puur sang maar touwhindernissen liggen hen niet zo. Doorzet elementen zitten hier wel in en touwen ook dus ik zeg kom hier (Beltrum) naar toe. ‘k Heb hen ingeschreven onder de titel “Taku Wilderness Guides” en zo staan we daar straks. Gelukkig ben ik de coach. Op deze gezegende leeftijd moet je uiteindelijke kiezen voor overdracht van kennis en vaardigheden en dat doe ik dus maar. Dit ondanks de commentaren welke ik kan verwachten. Ik verwacht anderzijds nog wel wat practische instructies te moeten geven vandaar dat nog wat bijslijpen van de vaardigheden. Dat knietje is beter te volgen op  “Quadriceps” . ’t Is lastig om de progressie aan te geven. Feit is wel dat ik veel intensiever en doelgerichter m.b.t. de knie zou kunnen trainen maar door allerlei omstandigheden niet of onvoldoende doe. Afijn een kleinigheid hou je toch zoals dat heet. Ik fiets hier regelmatig rond. Een parkoers van 15km rond Jarvis Lake is leuk. Behoorlijk wat afwisselnd klimwerk. Bryan fiets ik er met gemak uit dus er is behoefte aan meer weers- en tegenstand. Of 3 rondjes Duck trail. Wat riskanter vanwege slippery praktijken maar ik kan er door de bultjes wel wat kracht in kwijt.

Apehang1_leo_2

Zeer afwisselend. Soms eerst ’n dag bomen wegzagen omdat er weer te veel afstapjes zijn met de fiets. Hardlopen op dat parkoers is me te riskant. Ben wat angstig voor slip / wegglij partijen. Denk dan weer te veel aan de oorzaak van de problematiek. In Zeist beweerde men dat de nieuwe connectie sterker is dan de oorspronkelijke, maar dat weten m’n brains nog niet voldoende. Dat werkt ook door in de dagelijkse rondgang over het terrein. Al hetgeen glad en ijzig is voelt erg onzeker. Dus een hersenspoeling is welkom in deze. In Januari in Nederland maar wat extra’s doen.

Die gast uut Barchem loopt me er nog niet zomaar uit…..

Groetjes Leo

Anders laat ik ‘m kaartlezen…….

2 gedachten over “Trainingen, ATB, Survival. Nov.’09”

  1. Voor tegenstand kan gezorgd worden! Zie dat je goed bezig bent qua training. Die knie is alleen wel minder goed nieuws. Fietsend valt het hopelijk mee. In januari alvast maar datum plannen dan? 🙂
    Rondje Montferland? Met Ernst natuurlijk er ook bij! 😉

  2. Hoi Leo,

    De dag na de eerste Slutterrun, en voor aanvang van de OTT van de loopgroep uit Haarlo. Het was een geweldig uitgezet en een zeer goed georganiseerde run. In een schitterende omgeving langs de IJssel en de Postbank met aansluitend een stukje Veluwe. Helaas voor ons maar zeer zeker ook voor de organisatie (veel uitvallers) waren de weersomstandigheden erg nat en winderig. Als ervaren survival runner waren we op de weersomstandigheden tijdens de Slutterrun niet goed voorbereid. We zijn als Baks team dan ook tegen 16.00 vanwege de kou gestopt met de strijd.Toch wil ik Gerard en Wim langs deze weg bedanken voor de prima organisatie.

Plaats een reactie