Nog even!! 6 Aug. ’08

Nog even, 4 sept. a.s. dan vertrek ik weer, voor ’t laatste onderdeel van de IWG (Int.Wilderness Guide Opleiding), naar Atlin BC in Canada.

Samen met nog 8 GIO’s (Gidsen in Opleiding) en 7 “Outdoortoeristen” begeleiden we gedurende 3 weken ’n Outdoorreis door de wilderness. Hierbij worden we beoordeeld als eindtest tijdens het onderricht en de leiding welke we moeten geven aan die gehele roep van GIO’s en toeristen. De overige GIO’s zitten al bijna 80 dagen in Canada. Zij allen op 1 na doen de 100 dagen durende opleiding in een aaneengesloten periode. Ik heb ’t opgedeeld in 3 jaar met een gedeelte van de theorie in Nederland. Als ik daar aankom hebben zij zojuist de Survivaltraining, welke ik in 2006 heb gedaan, afgesloten. Broodmager en afgetraind komen zij dan terug mits zij de ontberingen hebben doorstaan.

De voorbereidingen worden al meer geintensiveerd.

  1. Alle theorie wordt nog eens doorgenomen. Alhoewel alle tests, vorig jaar, goed zijn doorlopen is het toch nodig om alle theorie weer wat recenter in het geheugen te hebben. Hoe ouwer hoe vluchtiger
  2. Alle papierwerk op orde brengen. Van logboeks, routeplanning papieren, checklists etc
  3. Trainingen intensiveren, Hardlopen, fietsen,en met name wandelen met rugzak. 20-30 km met ’n rugzak met zandzakken in gewicht oplopend tot 30 kg.
  4. Kayakken. De technieken om te varen, eskimoteren, reddingstechnieken en wat duurtraining.
  5. Alle touwknopen weer doornemen.
  6. De uitrusting op orde brengen.

Na die 3 weken, met naar ik hoop en verwacht een afsluiting met positief resultaat, reis ik af naar Vancouver. Riny komt daar om nog enkele weken van de prachtige Canadese natuur en wildlife te genieten. Zij kijkt ook uit naar de resultaten van de opgedane expertise en we zullen zeker nog eens een hike maken met een voorspelbaar resultaat. Daar mankeert het nu nog wel eens aan. We zijn altijd later terug dan gepland en vaak wordt er onderweg ’n shortcut genomen met onverwachte elementen. Die wil ik er overigens wel graag inhouden.

Nu concentreren op de voorbereiding.

Leo

Eén gedachte over “Nog even!! 6 Aug. ’08”

  1. Vanavond weer een paar uur gelopen. Leo met een giga rugzak, ik met een kleintje. Het is heerlijk lopen in de vordense bossen, maar ik kijk toch wel uit naar Canada. Heerlijk weer samen op vakantie, na 2 jaar niet.

Plaats een reactie