Frank & Ilona. Begin July 2010

Op een gegeven moment loop ik buiten bij de Main Lodge met de telefoon tegen m’n oor met iemand uit Nederland te praten. In m’n ooghoeken zie ik ’n jong stel bij ’t kampvuur rondhangen. ’t Gesprek duurt nogal en ben tevens bezig ’n lunch te bereiden op de tafel.  Toen ’t telefoon gesprek afgelopen was kwam ’t stel dichterbij, ik had eerst nog niets in de gaten, tot zij dicht voor me stonden kijk ik goed naar z’n gezicht en denk van: Dat gezicht ken ik ergens van. Is het Frank, de man die ik veelal ’s maandags ’s avonds achter de bar zag staan in ’t trainings centrum de Voshaar in Eibergen waar we elke week hindernissen trainden.

Ilona kende ik niet maar dat werd die avond anders.  Zij waren op hun Canada reis in de buurt (Jasper) en dachten ook:”Even bij Leo & Riny aanwippen en kijken waar ze zitten en hoe het hun gaat”.   Dat hebben we snel doorgenomen en vervolgens vele oude verhalen opgehaald bij het kampvuur.

Frank & Ilona
Het bleek ook dat Frank wel meer deed dan barman spelen. Hij heeft ook regelmatig een run gelopen dus kent ’t metier.

s’ Avonds laat kreeg Frank nog haast om weg te gaan. Hij moest om 11PM binnen zijn op Whistlers Campsite in Jasper anders gaat de poort dicht. ’t Is een nogal grote camping en rond de camping stikt ’t van het wild dus ook beren. Naar zo’n ontmoeting tijdens een middennachtelijke wandeling keken ze niet uit. Ze hebben de open poort zeker niet gehaald en daarna heb ik nooit meer iets van hen vernomen……

Natuurlijk zullen ze wel weergekeerd zijn naar Nederland. Er hebben geen naspeuringen plaats gevonden.

Leuk zo’n spontane ontmoeting.

Leo

Eén gedachte over “Frank & Ilona. Begin July 2010”

  1. Dag Leo & Riny,

    we leven nog….

    We waren het fotoboek van onze vakantie aan het doornemen en zo kwam Blue lake ook weer ter sprake. Even het internet nastruinen en zien we dat we zelfs vereeuwigd zijn op het internet.

    De open poort hebben we gehaald (er zijn dus Canadezen die overwerken) en we hebben genoten van onze spontane ontmoeting en de gastvrijheid die jullie hebben getoond.
    Leuke verhalen bij het vuur met een lekker drankje. Er zijn wel eens slechtere avonden geweest.

    Als de mogelijkheid zich voordoet komen we zeker nog een keer langs (wie weet voor een langere periode) en mocht je hier in de buurt wezen dan zijn jullie van harte welkom bij ons thuis in Vroomshoop.

    Groeten,

    Ilona en Frank

Plaats een reactie