Weer ’n Beregoeietijd, dit keer in Ruurlo

ABCTA-run

’t Is maart 2019. De 10e verjaar ik.

Riny schrijft mij, als kado, ’n kaartje met felicitaties en ’n verzoek om de 28ste april a.s. vrij te houden.

Nou, dat is nog zover weg, daar kan en wil ik met gemak aan voldoen.

Niks in de gaten
Initiator

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naarmate de datum dichterbij komt komen er voorzichtig wat signalen welke mogelijk ’n verband houden met deze datum. Ik focus me er bewust niet op. Gevolg is dat ik zondag de 28ste ’s ochtends rond 10 uur geïnformeerd wordt dat  er wat staat te gebeuren en het maar rustig op me af moet laten komen. Dat lukt.

Rond 14 uur komen Harry Nijenhuis en Joke binnen. Hij gaat bij me zitten (bezig houden) en Joke is druk met Riny. Ik zie Joke ook nog met twee bierkratjes langs komen. Ik denk, bezoek en…. dat wordt geen grote groep. Maar heb geen idee in welke richting ik moet denken. Het laatste waar ik aan dacht is de ABC-run groep. Rond 15 uur komt André Startman wat schoorvoetend aanlopen waarna allengs meerdere gasten binnendruppelen.  Vervolgens kreeg ik snel ’n idee van hetgeen de gasten verbond: Survival —> ABC-run.

ABC-run groep
Geweldige foto van de aanwezigen. Met (velen van) hen ca. 20 keer, unieke en onvergetelijke, adventure races georganiseerd. Zowel mede organisatoren alswel deelnemers (ABC-team). Van hen zijn er nu, ca 10 jaar na dato, nog ca 5 á 6 actief bij FF.

Wat was het geval: Riny had het idee gekregen om als verjaardag cadeau een soort reünie te organiseren van mensen die betrokken zijn geweest als mede organisatoren of als ABC-run-deelnemer, welke we zo’n 20 keer hebben georganiseerd.  Dit allemaal vanuit de gedachte:

IMG_9461

 

En zo “ist moar net”: Johan en ik zeiden al vaker:”Als je vandaag niks bijzonders onderneemt heb je morgen niks te verhalen!” oftewel “Life is about moments” en zo is het maar net. Zo is elke run geweest, maar ook de tripjes naar o.a. Schotland (Karrimore Mountain Marathon), Hermansweg, GR5, Pieterpad etc.

Ja hij vermaakte zich opperbest.

Riny vroeg en kreeg hulp van Henk Griemelink (hem hoef je maar een hint te geven en hij gaat), Herman Postel, Harry Nijenhuis en Johan Pegge. Tot het digitale historische archief op m’n Mac had ze geen toegang. Altijd ff wennen zo’n ding….

Omdat de locatie z’n beperkingen heeft werd de groep beperkt tot 20 personen. Daarom ook alleen betrokkenen en geen partners zoals ik heb begrepen.

Uitnodiging

uitnodiging

De genodigden waren opgeroepen om foto’s, attributen, bekers, bewijsstukken etc mee te nemen. Herman Postel had een groot aantal van de uitgegeven types shirts meegenomen. Deze uitgehangen op de patio muur. Ronny paste z’n strakke lycra pakje nog en had ‘m aan.

shirts

Waar is Ilanit?
………in Bronkhorst??

Ilanit bleek niet veel navigatie ervaring te hebben opgedaan tijdens de runs, althans ze spreidde het niet ten toon door strak naar het aangegeven coördinaat in Ruurlo te rijden. Ze bleef steken in Bronkhorst. Het waarom is niet duidelijk geworden. Toch mocht verwacht worden dat ze zich tijdens haar werkzame jaren bij het Kadaster deze vaardigheden eigengemaakt had. Niet dus, kennelijk uitsluitend focus op inkopen.

Bijzonder was dat drie achtereenvolgende inkopers Conrad van der Meijden, Jan Knorth en Ilanit Roeterd present waren. Alhoewel ze elkaar niet/nauwelijks kenden was er toch voldoende gespreksstof…… Jan en Ilanit zagen er afgetraind uit en Conrad past ook z’n shirt nog.

Ook bijzonder om te zien dat uit alle lagen en geledingen van ABC / ForFarmers mensen aanwezig waren. Je zou kunnen zeggen dat de activiteit breed werd gedragen maar of dat zo echt was, was destijds de vraag. Bij dit clubje heeft het in ieder geval sporen achter gelaten, bij mijzelf zeker. De ABC-FF personeels vereniging had er iig geen bijdrage in. De run’s werden wel steeds in het (later) ABC-werkgebied gehouden op ’n uitstapje naar Limburg na, maar ook dat is met terugwerkende kracht rechtgetrokken. Het werkgebied werd later ook door ABC zelf uitgebreid.

Met Harry Nijenhuis begon het feest in de regel. Datum vaststellen! Harry begon en bleef aan me  trekken tot enkele dagen / uren voor de run om alle vaste punten, tijd registratie punten, CP’s etc, en alles om de administratie op orde te krijgen. Maar zekerheid was er pas als alle routes vast stonden. Met de lijsten werd Herman Nijhuis gevoed om de uitslagen verwerking op orde te krijgen. Binnen ’n uur na de laatste binnenkomst was de uitslag ook daar. Jo van Ijzeren als juridisch deskundige om de uitslag, klachten etc te toetsen aan het reglement. Daar durfde niemand het op aan te laten komen in die 20 jaar.

Frans Blokhuis was met Marinus Mulderij ’t koppel op de eindlokatie met Frits natuurlijk ook. Frans is ons ontvallen. Wat was hij er graag bijgeweest…..  Maar Marinus genoot dubbel denk ik.

Minder dankbare taken, afhankelijk van je liefhebberij, zijn in de regel de controleposten en tijd-registraties. Nico de Vos en natuurlijk ook Bertha, Ernst te Velthuis, Fred Nijskens, Jos Middelhuis waren onmisbare schakels. Andre Startman en bv Fred Nijskens wisselden wel ‘ns en namen dan deel als sporter.

Omdat ik in de regel de races uitstippelde dacht Johan: “Laat ik nu de rollen maar eens omdraaien. Hij fabriceerde dus een roadbook met wel drie CP’s en bijbehorende kaarten en een heuse briefing. Gelukkig RD-kaarten en netjes op schaal maar wel met twee kaarten.

De briefing: altijd spannend

Er wordt een veelheid aan attributen beschikbaar gesteld. Het wordt een helse tocht.

Dat blijkt….

Onder toeziend oog van de meester worden de punten vlotjes ingetekend. Misschien twijfelde de meester ook wel een beetje…
Raad van toezicht!
Zoektocht is de Ruurlose bossen

Maar de puntjes waren snel ingetekend en met de hele groep ook snel gevonden waarna snel weer naar het thuishonk.

Aan kop in de top is het altijd eenzaam!
Achterin ook rustig
De finish!

paal2

Daar had Johan inmiddels een zware eikenhouten paal de grond in geramd zijnde m’n rock bottom thuislocatie met de coördinaten. Mocht ik ‘ns de weg kwijt zijn…..

’t laatste woord

 

werd in dank aanvaard

2008 was dus het laatste jaar dat de run met mij werd georganiseerd. Daarna heeft Gerard Weernink het nog ‘ns gedaan met als start/finish locatie Zutphen

Ik ben er zelf niet bij geweest maar heb vanuit Canada op ca 10.000km afstand wel het verslag geschreven. Het was best pijnlijk er niet bij te zijn toen.

Omdat het te doen gebruikelijk was om met iets hartigs af te sluiten trakteerden Riny en Joke nog op ’n lekker soepje, ’n goeie hamburger

en een lekker toetje.

Gedurende de middag leuke ontmoetingen waarin tal van oude herinneringen werden opgehaald of nieuwe afspraken gemaakt. 

Conrad wat is er van jou geworden?


Riny en Joke, zoals tijdens alle runs bezig met de verzorging, bedankt voor het inititaief deze keer en ook voor de verzorging.

ABCTA-run
The ABCTA “Ultimate Coöperation Raid”
Ze zagen, met uitzicht op de patio en de verzamelde gasten, dat alles gezellig verliep.

 

 

Plaats een reactie